تگ h2 و کاربرد آن در سئو چیست؟

با عرض سلام خدمت تمامی دنبال کنندگان مباحث طراحی سایت با HTML، قصد داریم شما را با تگ h2 که در HTML که به منظور ایجاد سرتیتر یا عنوان در HTML به کار میروند، آشنا نماییم.

تگ های به کار رفته در طراحی سایت از دید مرورگرهای وب چیزی بیشتر از تعدادی کدهای شیوه‌نامه یا CSS پیش‌فرض نیستند. به این معنی که تگ h1 از دید یک مرورگر اینترنتی تنها از نظر اندازه با تگ h2 متفاوت است و کاربرد و عملکرد دیگری ندارد.
برای ادامه توضیحات به ادامه مطلب مراجعه فرمایید!

تگ h2

پس از تگ h1، تگ h2 از بیشترین اهمیت در تعیین موضوع یک صفحه برخوردار است. بر خلاف h1 محدودیتی در تعداد استفاده از این تگ در یک صفحه وجود ندارد. یک مقاله می‌تواند دارای یک موضوع اصلی قرارگرفته در تگ h1 و چند موضوع فرعی قرارگرفته در تگ h2 باشد.

در هنگام استفاده از تگ h2 برای رعایت ساختار منطقی صفحه، بهتر است محل قرارگیری آن پس از تگ h1 باشد.

عنوان‌ها و موضوعاتی که در این تگ قرار می‌دهید، برای موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار خواهند بود و ممکن است بر اساس آن کاربرانی که عبارت‌های فوق را جستجو می‌کنند، به سایت شما هدایت شوند.

بهترین تمرین ها برای تگ های H در پست های بلاگ

استفاده از تگ  H2 بسیار آسان است بسیاری از پلتفرم های بلاگها این کار را به صورت خودکار انجام می دهند. اما اگر نیاز است که آنها را به صورت دستی انجام دهید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.
H2: هنگامی که مشغول نوشتن پست بلاگ خود هستید، اغلب از عنوان های فرعی یا زیرین برای جدا کردن محتوای خود استفاده کنید. پیشنهاد میشود که این کار را برای هر ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه انجام دهید که البته بستگی به ارزش محتوای شما دارد. اگر عنوان فرعی مطلب بیشتری را پوشش می دهد، هم میتوانید آن عنوان فرعی را به دو عنوان تقسیم کنید و هم می توانید آنرا در یک بخش طولانی تر پوشش دهید. هر دو این کارها مفید هستند.
عنوان های فرعی معمولاً باید با تگ H2 قرار گیرند. یک اشتباه رایج وجود دارد که تعداد تگ های H همان تعداد عنوانها است و H1 باید عنوان باشد ، H2 برای اولین عنوان فرعی، و H3 برای دومین عنوان فرعی و به همین صورت باشد. این بهترین کار ممکن نیست و جریمه خفیفی را برای کد نویسی نادرست شما به همراه میآورد. شما احتمالاً به سئوی آن توجه نمیکنید اما اگر این مشکل را در کل سایت تان داشته باشید و آن را درست کنید متوجه بهبود خواهید شد.
عنوان های فرعی قابلیت بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی را دارند تا زمانی که برای انسانها قابل فهم باشند. هیچ کس نمی خواهد کلمات کلیدی ضعیف را در عنوان های فرعی ببیند، به خصوص اگر کلمه کلیدی در هر عنوان فرعی وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما یک شرکت کنترل آفات داشتید و یک پست عمومی با عنوان های فرعی مانند مقابله با مورچه توسط شرکت پئوریا الینویز، کنترل موریانه در پئوریا الینویز و از بین بردن ساس در پئوریا الینویز، شما احتمالاً یک جریمه خفیف برای چپاندن کلمات کلیدی دریافت می کردید. در عوض میتوانید بخش جغرافیایی کلمه کلیدی را حذف کنید و در جاهای دیگر به منطقه کاری خود اشاره کنید.

تگ H2 چیست و چه کاربردی دارد؟

تیترها به عنوان راهنما، ایجاد کننده نظم محتوایی و دسترسی سریع در صفحات وب بکار می روند. تگ H2 را می توان به عنوان تیترهای شاخص درون محتوایی در نظر گرفت. اگر H1 را تیتر شاخص در محتوا استفاده نماییم تیتر H2 نیز شاخص محتوای خود خواهد بود. البته می توان بصورت زیرمجموعه تگ های H3 , H4 …. تا H6 را نیز استفاده کرد. در واقع از H1 تا H6 سلسله مراتب تیتر در صورت نیار ادامه می یابد. به این معنی که اگر H2 نیاز به زیر مجموعه داشته باشد زیرمجموعه آن بصورت H3 و اگر H3 نیاز به زیرمجموعه داشته باشد از H4 و تا H6 می توان استفاده نمود. اگر بخواهیم موضوع را بصورت تئوری مطرح نماییم مادر تگ H6 ، تگ H5 بوده و به این ترتیب تا H1 ادامه می یابد. با H1 موضوع اصلی صفحه مشخص شده، با H2 تیترهای اصلی و بقیه موارد بصورت زیرمجموعه وابسته در تیترها بکار گرفته می شوند.

تشریح تاثیر تگ H2 در سئو سایت

همانطور که در مقالات و مطالب قبل اشاره کرده ایم ساختار صحیح محتوا تاثیر مطلوبی بر سئو سایت دارد. این موضوع را در قالب یک مطلب اختصاصی تحت عنوان تاثیر ساختار سایت بر سئو مطرح کرده ایم. با توجه به اینکه H2 مانند راهنما عمل می کند می توان از طریق آن موضوع و چهارچوب محتوا را به آسانی به موتورهای جستجوگر و همچنین کاربر منتقل کرد. پیشنهاد می شود حتما کلمات کلیدی مدنظر برای صفحه را در تیترها بصورت هوشمندانه و طوری که آزار دهنده و اسپم نباشد بیاورید. با بررسی هایی که انجام شده اینکار تاثیر مثبتی (هر چند کم) در رتبه کلمات کلیدی صفحه در نتایج جستجوی گوگل دارد.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر می خواهید از H2 به بهترین شکل ممکن برای سئو بهره بگیرید پیشنهاد می شود برای عناوین غیر مهم که جزو کلمه یا کلمات کلیدی صفحه مورد نظر نیستند استفاده نکنید. در واقع بهتر است H2 را برای عناوینی استفاده نمایید که حاوی کلمات کلیدی باشند. اگر به همین مطلب توجه نمایید تیتر مربوط به نتیجه گیری و جمع بندی بصورت H3 قرار داده شده است. به این صورت می توان کلمات کلیدی صفحه را به نحو مطلوبی به خزنده های گوگل تفهیم کرد. اگر چنانچه در رابطه با این کاربرد H2 و ساختار آن، سوال یا ابهامی دارید آن را در بخش نظرات مطرح نمایید تا به آن ها پاسخ داده شود.

نظرات کاربران
    مطالب مرتبط
    اچ تی اکسس
    آشنایی با فایل اچ تی اکسس

    آشنایی با htaccess سلام به نایس سرور خوش آمدید.در این مقاله به اینکه فایل اچ تی اکسس htaccess چیست؟ خواهیم پرداخت.فایل htaccess…

    آموزش استفاده از تگ h3 و تاثیر آن در سئو سایت

    هنگام نوشتن یک مطلب جدید، شما می‌توانید از تگ‌های عنوان H2، H1 و … برای قرار دادن تیترهای مختلف استفاده نمایید….

    change-passwd-root
    تغییر پسورد root سرور از ssh

    تغییر پسورد ssh برای تغییر پسورد root سرورهای لینوکسی لازم است شما ابتدا به ssh وصل شوید . سپس از…

    درباره نایس سرور

    گروه هاستینگ ، طراحی و پشتیانی نایس سرور در مهر ماه 1396 با هدف ارائه سرويس‌هاي حرفه‌اي ميزباني وب ، طراحی سایت ، چت روم و ثبت دامنه در جهت کمک به خدمات هاستینگ و طراحی کشور شروع به کار کرد.

    طراحی و توسعه منحصر به فرد برای نایس سرور توسط استودیو نوا

    خرید هاست سی پنل

    لینوکس حرفه ای

    هاست سی پنل

    هاست سی پنل حرفه ای

    طراحی چت روم

    هاست لینوکس حرفه ای

    آراز طرح

    طراحی چت روم

    طراحی چتروم

    جهان دانلود

    نایسی سرور اصلی

    سرور نایس

    لوکس طرح
    یزد طرح
    جهان طرح
    جهان سرور
    یزد سرور
    مای آموز
    طرح اکسترا
    اکسترا طرح